Glad påsk!

Lyckades äta upp allt påskgodis jag fått av mamma till frukost. Nu har jag gott över till hembakat bröd, experimenterade lite och slängde i lite olika frön och det blev jättegott! Kanske borde lugna ner mig lite med ätandet om jag sa orka äta påskmiddag också.
Har slut på bakplåtspapper, himla typiskt mig att glömma bort att köpa det när vi var på maxi igår. Nu får jag köpa det på nåt dyrt ställe, eller så får jag helt enkelt låta bli att baka på ett tag men det blir svårt.
Det är himla praktiskt med såna här helger, man slipper laga mat själv. Har nog inte lagat mat på 3-4 dagar nu. Måste nog ända laga lite mat nån dag snart för jag behöver lunchlådor till skolan. Ständigt dessa matlådor och ingen inspiration, borde verkligen använda mig av alla kokböcker jag samlar på mig. Liksom tvinga mig till att prova nån ny rätt.

Var precis inne och kikade på dancechoice idag och blev sugen på att köpa nya dräkter, synd att det ska strula så mycket när man beställer därifrån. Tar ju minst 3 månader att få sina grejer, men fina är dem.
Dansbutiken har också en del snygga grejer men de är ju dubbelt så dyra. Men å andra sidan är man säker på att kläderna passar och man får dem direkt (åtminstone om man bor i götet och kan gå direkt till butiken). Dansbutiken måste ju vara en av stans sötaste butiker. Det är ju roligt bara att gå omkring och titta på alla söta små barndräkter och snygga latinskor. Man får ju ha-begär och önskar att man var liten igen, eller åtminstone hade nån att köpa små söta dräkter åt. Förstår inte att inte fler föräldrar jag går till dansbutiken och köper dräkter åt sina barn istället för att köpa nån gräslig hello kitty-ballerinaoutfit på H&M som mer liknar en maskeraddräkt.

Har inte dansat på flera dagar men det känns bara bra. Var på väg in i en rejäl svacka så det här uppehållet behövdes verkligen. Får använda sommaren för att tänka igenom hur jag verkligen vill ha det med dansen. Den här våren blev inte vad jag tänkt mig, har pendlat mellan att älska dansen och att hellre vilja sitta hemma och se på tv eller göra något annat. Att stanna hemma ger mig dock dåligt samvete eftersom jag lagt ner rätt mycket pengar på dansen. Har en känsla att det hela handlar om en viss person som jag egentligen inte borde umgås med. Det förnuftiga är väl att pausa med dansen och inte umgås med den här tjejen och se vad som händer men jag är sällan förnuftiga, tyvärr. Försöker också undvika konflikter så länge det är möjligt och misstänker att en sådan drastisk sak kommer att leda till en och annan konflikt eller åtminstone en ordentlig diskussion.

Nä, nu ska jag fixa i ordning mig inför middagen. Tänkte promenera dit vilket gör att jag har ett liten skoproblem. Hur snyggt är det egentligen med klänning och sneakers, med å andra sidan tar jag ju av mig dem när jag kommer fram. Eller så får jag tejpa fötterna och promenera i ballerinor. Hmm tål att tänka på.

Glad påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0