Dansprinsessan är tillbaka!

Är äntligen hemma efter en riktigt underbar dansdag! Har kommit in i en sån period att jag bara älskar att dansa, synd att terminen snart är slut. Fattar inte varflr man inte kan ha längre terminer på dansskolorna. Det är ju ingen som vill sluta redan i april, bättre att fortsätta ett par veckor in i maj. Sedan kan man ha lite ledigt. Jag kommer säkert att gå någon sommarkurs men har inte bestämt mig vad och var det blir. Har ju sedan tidigare sagt att jag ska pausa med dansen över sommaren så det blir absolut inte mer än 2-3 lektioner i veckan. Det är ju inte gratis heller så jag tjänar ju rätt mycket på att ta ledigt. Över 100 kronor för en klass är ganska sjukt tycker jag. Funderar på att gå någon av dansforums intensivkurser men de kostar runt 1000 kr för en vecka, dessutom måste jag vara i bra form vilket innebär att jag måste lägga ännu mer pengar på lektioner. Det är lite svårt att motivera att lägga såpass mycket pengar på dans när man är student. Är nog bättre att spara till den vanliga terminen.

Skolan är helt sjukt stressig just nu, är dessutom rejält skoltrött vilket inte gör saken bättre. Har massa rapporter som ska skrivas och det börjar bli ont om tid. Har visserligen inte så mycket schemalagda moment på denna kursen så jag borde hinna om jag sätter fart. Ska bara motivera mig, måste bara hitta nåt som kan användas som morot. Hm kanske om jag pluggar riktigt duktigt de sista veckor kan jag få gå en intensivkurs. Kan det funka?

Sitter och kollar på Reflex på SVT Play, veckans avsnitt var en uppföljning av bla dokumentären "Dansaren" som följde baletteleven Katja Björner medan hon gick på kungliga balettskolan. Dansaren finns upplagd på youtube om ni vill se den. Tycker det är en jättebra och intressant dokumentär.

Nä nu ska jag ta tag i den förbaskade rapporten...(följande mantra går om och om igen runt i mitt huvud: Tänk på intesivkursen...
Godnatt / F


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0