Detta är ingen blomsterblogg!

Det här är en fuchsia, en fräck liten färgglad blomma. Tycker egentligen bättre om tulpaner men fuchsian var lite fräckare. Tulpaner är annars världens snyggaste inredningsdetalj. Synd att de inte håller så länge, blir ju så himla dyrt om man ska köpa nya hela tiden. Är nog världsmästare på att ha ihjäl blommor. Farmor gav för länge sedan upp att köpa krukväxter till mig, det blir snittblommor istället. Har lite dåligt samvete för den kaktusliknande växten som jag fick i inflyttningspresent med orden "den här tar du inte dö på så lätt..." Den har nu förpassats till platsen bakom gardinen och endast några ensamma små gröna blad återstår... Är däremot riktigt stolt över min mors kommentar angående min Sankt Paulia: "jag tror aldrig jag har sett en så välmående Sankt Paulia" Alltså bör jag hädanefter satsa stort på Sankt Paulior, de finns ju i flera snygga färger. Eller så ska jag helt enkelt hålla mig till tulpaner!
Hade egentligen inte tänkt blogga om blommor men håll tillgodo med denna lilla utläggning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0