Fram med sololjan!

Så sitter man här på kvällskvisten och skriver labrapport och bakar bröd. Känns himla ambitiöst faktiskt. Brödbaket däremot är lite överkurs men det är ju så himla gott med hembakat bröd så vad gör man inte.
Tänkte dessutom gå upp kl 7 imorgon och skriva lite mera. Tänkte att om jag pluggar på morgonen kan jag ta två danslektioner istället för en. Förra söndagen var den roligaste dansdagen på länge så jag tänker satsa på att göra om det och hoppas på att det bli lika lyckat!

Idag har jag varit ute och promenerat i långedrag, satt och fikade på bryggan ett par timmar, det var helt underbart i solen. Kom på att jag borde nog skaffa mig en ansiktskräm med solskyddsfaktor. Har rätt blek hy så jag bränner mig lätt, och inte blir jag brun heller. Har nog nån slags albinoanlag misstänker jag. Ska inleda ett projekt om hur man bäst fejkar en solbränna. Brun utan sol går bort för då blir jag bara fläckig. Funderar på en toninglotion, är ju lite snällare. Egentligen vill jag inte bli chokladbrun utan bara lite fräscht brun. Funderar på att prova sån där soldusch, solarie går helt bort det är bara dumt att riskera att få cancer då är jag hellre blek.
 
Har lyckats fixa banden på balettdräkten så imorgon blir det premiär för den!

Har blivit rejält glassugen de senaste dagarna. Har köpt hem både Ben & Jerry's Chunky Monkey och Sias lemon curd. Helt underbara båda två! Är nog dags för kulglasspremiären snart, måste få med mig nån till underbara triumfglass vid Klippan...

Nu ska jag bara plotta lite data i excel och sen ska lag lägga mig och läsa.

Kram F


Kommentarer
Postat av: Sofia

Kul att du tyckte om inlägget, fast att jag hade kopierat det som står på baksidan av dvd-fodralet!! :P

2009-04-26 @ 12:24:31
URL: http://mammasofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0