Helg och ledig!

Äntligen är denna kursen slut. Mailade in sista rapporten 8 minuter före deadline så det var lite svettigt. Nu sitter jag på balkongen och äter glass. Känns skönt att äntligen få en lugn helg. Eller lugn och lugn jag ska ha släktkalas eftersom jag fyller år så det måste bakas och så. Tycker inte om att bjuda på köpekakar, tycker inte ens om att äta dem heller. Ska man äta skiten får man faktiskt ta och baka dem också. Då vet man åtminstone vad man stoppar i sig. Tycker det är lite äckligt med alla transfetter och konstiga tillsatser som finns i kakor man köper. Blir både godare och nyttigare om man bakar själv. Nackdelen är ju att det inte är så himla kul att sätta på ugnen när det är närmre 20 grader ute. Blir liksom bastu i lägenheten då. Satsar nog på att baka på kvällen, är lite svalare då i alla fall.

Ska ta mig en promenad nu, och ladda busskortet så jag kommer hem ikväll.

Ikväll blir det cortege, förfest och sedan utgång. Hoppas på en lyckad kväll!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0