Vad är en kväll på operan...

Ikväll blir det dansgala på Göteborgsoperan. Det börjar redan kl 18 så det börjar bli dags att börja göra iordning sig. Tänkte locka håret och det tar minst en timme, har helt hopplöst hår. Ska fixa lite middag också. Är dags att börja göra lunchlådor till nästa vecka, kommer inte hinna laga mat varje dag eftersom jag tänkte dansa i princip varje dag.
Har en lite klädkris också, hade tänkt ha kjol eller klänning på mig men nu blåser det halv storm och det lär både bli kallt och osmidigt (vill ju inte göra fler Marilyns denna veckan...) Lika bra att börja prova käder direkt, så inte nån av mina vänner får ett samtal à la "nu står jag här i trosorna och bussen går om 10 minuter, hjälp mig", ska tillägga att det är jag som har biljetterna så de övriga två lär bli rejält sura om jag är sen.

Hoppas på en riktig toppenkväll! Det har alla förutsättningar för att bli lyckat. Ser främst fram emot att se Gillian Murphy, Bounce och Twisted feet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0