Walking mad

Igår var det invigning av kulturkalaset. Jag var där med E och L och tittade på Göteborgsoperans balett. De dansade Johan Ingers Walking mad som ingick i föreställningen 3x Bolero. Jag tyckte jättemycket om Bolero när jag såg den för ett år sedan. Gillar hur de använder sig av väggen i koreografin, jättehäftigt.
Tyvärr såg man väldigt dåligt igår för att scenen var för hög och vi var alldeles för lata för att orka stå upp hela föreställningen. Man såg dansarna från midjan och uppåt och de fick ingen ordning på storbildsskärmen heller. Att det ska vara så himla svårt att fixa.




Nu är det ca 2,5 vecka kvar tills jag får gå på operan nästa gång. Ska se dansgalan 29:e augusti. Ser speciellt fram emot den klassiska baletten med Gillian Murphy och street dancen med Bounce.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0