Balkongbloggar

Sitter på balkongen och bloggar. Är en av de få timmar under dygnen när det faktiskt går att sitta ute på balkongen, sedan blir det alldeles för varmt. Vaknade tidigt, antagligen på grund av värmen så jag har redan ätit frukost. Hade gärna åkt och badat idag men hittar inget sällskap, känner inte för att åka ut nånstans ensam.

Igår kväll var jag ute med L och M och fikade på café Vallgatan. Hade jättetrevligt och vi gjorde upp lite sommarplaner, konserter och annat roligt. M försökte rekrytera mig till en kör men det lår hon ångra om hon lyckas med...sång är inte min starka sida direkt.

Har handlat hem en himla massa god frukt för att hindra mig från att sätta i mig massa annat mer onyttigt. Min gyllene regel lyder som följande: "Ingen träning-Inget godis" så nu får det bli slut på frossandet eftersom jag tränar minimalt. Glass får jag äta när det är varmt,annars skulle man vara väldigt elak mot sig själv tycker jag.
Räknar inte cykling och promenader som träning, det är vardagsmotion som visserligen är väldigt viktig men inte gör så att man kommer i form. Vardagsmotion är något som förhindrar att det sker en total katastrof på hälsofronten under sommaren... (Usch vilken träningsfanatiker jag låter som).

Tror det blir cykeltur hem till mormor och morfar idag, de brukar ha det svalt inomhus. Morfar har en stor talang när det kommer till att placera ut fläktar!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej. Jag tänkte lämna ett litet avtryck när jag ändå var inne en sväng på din blogg :)

2009-07-05 @ 14:37:13
URL: http://mariachen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0