Dans

Åkte till dansskolan efter jobbet, tränade jazz och balett. Det var jätteroligt och inte lika fullt med folk som det brukar vara. Antar att folk åker bort eller tar ledigt från dansen. Det ska jag också göra om några veckor, det blir lika bra så, mitt kort går ut och jag behöver vila och göra annat än dansa i sommar.

Imorgon tar jag cykeln till jobbet, mycket smidigare än bussen. Ska bara leta fram pumpen innan jag går och lägger mig.

Tittar på dansdokumentär på youtube nu, "Un an au Bolshoi", som handlar om bolshoi-skolan. Man får bland annat se Natalia Osipova som elev när hon är runt 16 år gammal. Den är riktigt bra. Den är dubbad på franska och jag tror det finns en tysk version också. Har inte hittat en engelsk version men jag pratar hyffsat bra franska så jag förstår.

God natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0