Första badet!

Hade halvdag på jobbet idag så jag passade på att åka ut till havet på morgonen och sola. Hann med ett bad också men det var lite i kallaste laget, blev ungefär 5 simtag ut och 5 tillbaka och en väldigt ismidig uppstigning ur vattnet. Den som placerade badstegen där tänkte inte sig för två gånger kan jag säga. Var på stranden två timmar men det blev nog ganska lagom, vill inte bränna mig det första jag gör. Hade dränkt mig i solskyddsfaktor 20 innan och tror faktiskt att det hjälpte, återstår att se om det blir nån färg. Har som sagt i princip inget pigment alls så jag brukar bli lite beige i augusti om jag har tur (smutsbrun brukar min bror kalla färgen för...)

Var helt slut när jag kom hem från jobbet, hade tänkt dansa men kom fram till att det nog var dumt eftersom jag var så trött. Åkte till långedrag med mor och åt glass i stället.
Blir mycket glassätande den här tiden. Har en "glassdejt" på lördag, ska gå till triumfglass vid klippan, de har stans största portioner och massor av olika smaker. Rekommenderar alla ett besök där.

Lyssnar på en inspelning på youtube av prokofievs violin konsert nr 1 spelad av Hilary Hahn. Är rätt förtjust i Prokofievs musik, den är ganska modern och dissonant men enda rätt enkel att lyssna på till skillnad från andra senare kompositörer. Har väldigt svårt för att lyssna på Stravinsky till exempel. Kom att tänka på att det kanske är dags att ta fram fiolen igen. Skadade handleden efter senaste konserten och sedan dess har jag tagit en rätt välbehövlig paus i spelandet. Kanske borde göra det till ett sommarprojekt att försöka öva 20 minuter varje dag efter jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0