Midsommar!

Härligt med Gbg-väder även på midsommar! Fick hänga tillbaka den lilla sommarklänningen i garderoben. Blir nog svarta strumpbyxor, klänning/tunika och skinnjacka i istället. Lite mer rockchic och tyvärr mindre sommar men kommer nog frysa om jag tar på mig något annat.
Det blir middag hos en vän och hennes familj, lite lagom lugn midsommar. Är jättetrött efter jobbet, lyckades till och med försova mig igår vilket var lite pinsamt. Borde inte suttit uppe och kollat på sex and the city-repriser till halv 2 igår. Men det var de sista avsnitten och jag älskar verkligen paris-delen. Det är Carries fel att jag har en romantiserad bild av Paris. Jag vill också bo på hotell och ha utsikt över Eiffeltornet. Har en dröm om att bo ett halvår i Paris, vet inte hur jag ska förverkliga den men på något sätt ska det gå. Jag lär ju inte kunna jobba där eftersom min franska inte är tillräckligt bra och Aupair är jag nog för gammal för att jobba som, men man vet aldrig. Om ett år tar jag examen och hittar jag inget jobb direkt så kan det ju vara en möjlighet. Annars kan man ju ta tjänstledigt ett par månader och åka ner till frankrike och plugga franska. Möjligheter finns nog bara man är flexibel.

Ha en jättetrevlig midsommar allihopa! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0