Sol i sinne, brun inne...

Efter gårdagens skitväder blev helt chockad när jag vaknade imorse och solen sken. Har varit ute på promenad och sen en glass nere vid älven. Hoppas det blir varmt snart så man kan fika ute vid havet utan att frysa rumpan av sig. Min kropp behöver solljuset på helgerna, hinner inte spendera speciellt mycket tid i solen på vardagarna när jag jobbar.

Efter bara 1 dag på jobbet har min kropp redan börjat reagera på inomhusmiljön, luften är extremt torr så slemhinnorna blir torra vilket innebär att jag får röda ögon och blir torr i halsen. Har lite lätta allergi/förkylningssymtom. Har varit på apoteket och köpt ögondroppar och halstabletter. Testade en ny C-vitamin brustablett som smakar hallon och tranbär, ganska god. Kan ju hoppas att jag inte blir förkyld om det är det jag på väg att bli.

Sitter och tittar på repriser av the City på mtv, kan inte låta bli att undra hur mycket som är uppgjort på förhand. Ah man vill ju bara säga till den där Amy att dumpa svinet till pojkvän, hur kan man vara så godtrogen?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0