Danstjafs

Segast dagen på länge på jobbet, värmen gör mig helt knäpp och ofokuserad. Måste nog gå och träna imorgon trots att jag inte orkar/känner mig omotiverad. Det har alltid varit viktigt för mig att träningen ska vara rolig, jag vill inte tvinga mig att gå dit för då blir det inga/dåliga resultat. På grund av en konflikt jag har med en annan tjej känns det ännu jobbigare. Ibland känns det som om livet skulle vara betydligt enklare om jag skulle träna på tex. friskis istället för att dansa, mindre uppbokad, ingen konkurrens, inga löjliga konflikter och annat skitsnack. Förstår inte att det ska vara så mycket konflikter och skitsnack i dansvärlden, åtminstone inte på fritidskurser. Mer än hälften av folket är bara där för att de gillar att dansa inte för att de vill bli proffsdansare. Det är några få som förstör för alla andra. Till viss del gillar jag den tävlinginriktigade delen men ibland skulle det vara skönt att bara få träna för sin egen skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0