Drömtydning

Hade en riktigt veird dröm inatt. Drömma att jag satt i orkestern och mitt under repetiotionen kommer dirigenten fram till mig och min kompis och säger: "Alltså tjejer, det här funkar inte, ni får flytta ner till 3:e fiol." För er som vet hur en symfoniorkester är uppbyggd fattar ju att det är rätt illa eftersom det inte finns en 3:e fiolstämma... Och jag spelar ju första fiol nu. Tolkningen blir följande: Tror jag har lite dåligt samvete över att jag inte övar tillräckligt mycket. Kanske borde göra nåt åt det så jag slipper konstiga mardrömmar i framtiden. Det konstiga var att tjejen jag satt bredvid inte går i orkestern och dirigenten var en helt annan gubbe en den vi har...

Hela helgen har jag ägnat åt att sova och vila ut mig och det har verkligen behövts. Imorgon börjar ny kurs i skolan och då ska jag ta mig sjutton vara ambitiös, ska avsluta terminen på topp eller åtminstone intala mig att jag kommer att göra det. Är inte lätt att motivera sig när man har schemalagt 8-17 i maj när det är soligt och varmt.


 Ska ta och dricka lite te och gå och lägga mig. Men först måste jag fixa lunchlådan till imorgon, vet att jag ladrig kommer att orka med det på morgonen så det är lika bra att göra det nu.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0