Politikerkarriär?

Står och tittar på när mina bullar tinas i micron, vill ju inte elda upp dem. Har blivit nervös efter gårdagens incident med hallonen så nu litar jag inte längre på micron.

Läste i tidningen att en riksdagsledamot tjänar 50-60 tusen i månaden och att en EU-parlamentariker tjänar 70 tusen. Och dem har i många fall väldigt låg utbildning. Här sliter man på universitetet i fem år och har en ingångslön på 23 tusen hos ett visst bolag (som i ett litet tag till har ett statligt monopol) eller ännu värre får en anställning som man är överkvalificerad för och får endast 18-19 tusen eftersom de inte vill betala för en. Jag ska fira rejält med champagne den dagen monopolet släpps...
Det jag skulle komma till är att jag kanske borde engagera mig politiskt och satsa på riksdagsvalet 2010, samma år som jag går ut. Måste bara komma på vilket parti jag sympatiserar med, har lite problem med det eftersom jag har rätt spridda åsikter i olika frågor. Det tål att tänkas på.

Nu ska jag sätta mig och plugga ett tag innan jag åker till stan för att leta dop-present (kom just att tänka en liten underbar butik i haga). Sen blir det dans, velar mellan jazz och balett, får väl ta med kläder som passar för båda stilarna och bestämma mig på plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0