Trötter framför TV:n

Herregud, har verkligen sovit bort halva helgen, inte bra men antagligen behövdes det.
Insåg precis att jag inte har många timmar på mig att skriva min presentation. Illa, illa. Söndag är ju min TV-dag, brukar kolla på reprisen av Desperate Housewives eftersom jag missar det på tisdagar pga träningen. Sen går Gossip girl kl 19 (älskar kläderna) tyvärr samtidigt som nya Stylista som jag inte hunnit kolla in än. Förra veckans avsnitt går kl 18 så det hade jag också tänkt att se innan jag zappar över till gossip girl. Därefter är det the City.... Är verkligen illa att tv:n styr mitt liv på detta sättet. Jag är inte ens en tv-människa, följer inte ens hälften av alla de serier mina vänner tittar på. Jag gör hellre andra saker som att dansa eller umgås med vännerna.

Såg en helt sjuk dokumentär om kinesiska gymnast-barn igår. Alltså herregud, ungarna kommer ju få allvarliga problem i framtiden, de blir ju helt nedtryckta (mentalt och fysiskt....är himla glad att jag inte är född i Kina, vilka träningsmetoder). Fattar inte hur man kan tala om för en 5-åring att han är tjock (och det var han inte ens), stackars unge. En mamma talar om för sin 5-6-åring att han måste lyckas inom gymnastik för att familjen inte ska behöva oroa sig över det ekonomiska. Egentligen är det ju hela systemet i Kina som är problemet, är ju så sjukt elitistiskt. Jag är egentligen för elitism men det finns ju gränser, barn ska få vara barn.

Glöm inte bort att operan släpper biljetterna till höstens föreställningar i morgon kl 12. Jag har siktat in mig på dansgalan, requiem och trollflöjten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0